Economie

România va construi trei poduri noi peste Prut, iar alte trei vor fi reabilitate

România va construi trei poduri rutiere noi peste râul Prut. Acestea vor lega localităţile Stanca (RO) – Costești (MD), Bumbata (RO) – Leova (MD) şi Falciu (RO) – Leca (MD).

Potrivit datelor transmise, marți, de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, pentru construcția acestor obiective au fost depuse deja trei oferte.

,,Pentru proiectarea a trei poduri rutiere noi peste Prut, conform planului comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între România și Republica Moldova, până la termenul limită de depunere, au fost depuse trei oferte de către SC Total Business Land SRL.”, a transmis oficialul din Transporturi pe pagina sa de Facebook.

Este vorba de depunerea ofertelor pentru proiectarea următoarelor poduri rutiere peste Prut, pentru care ofertantul are la dispoziție câte 6 luni pentru fiecare contract și o valoare cumulată estimată la 1.512.606 lei, fără TVA:

  • Stanca (RO) – Costești (MD);
  • Pod nou Bumbata (RO) – Leova (MD);
  • Pod nou Falciu (RO) – Leca (MD).

În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici: pod rutier nou; drum de legătură la infrastructura existentă; punct control frontieră.

Secretarul de stat reaminteşte că a fost deja reabilitat primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD) și au fost demarate procedurile și pentru:

  • Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe patru benzi
  • Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
  • Oancea (RO) – Cahul (MD)

Totodată, va fi construit un pod nou la nivel de autostradă: Ungheni (RO) – Ungheni (MD)

În mai 2022, secretarul de stat anunța că podul rutier de frontieră, peste râul Prut, între localităţile Giurgiuleşti (Republica Moldova) şi Galaţi (România) a fost reabilitat. Conform acestuia, în reconstrucţia lui au fost investite circa 8 milioane de lei (RON), asiguraţi în totalitate de Guvernul României. Acesta era primul pod dintre România şi Moldova reabilitat după 1989.

Totodată, în decembrie 2022, a fost aprobată finanțarea pentru construcția Podului rutier de peste Prut de la Ungheni, proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF).

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


comentarii

  1. Uăi da ci atâtea poduri uăi??? Cui îi trebui uăi??? Cî noi tăt cu fața la răsărit, sî nu cari cumva sî nu mai avem „luminî”… Sî vii românii sî ni iei „țărișoara” șî pobedili noastri???
    Cî dacî-i pi așa am ia dăm tancurili gios di pi postament șî li punim la trebî, cî nu digiaba li țînim cu țevili spri „fasșiști”…
    Noi amu ia o sî votăm cum trebi șî pi cini trebi, cî nu ni trebi nouî Ieuropa uăi…
    Poati ați uitat cini îi cel mai diștept jițăl din lumi???

  2. Gata, maine deschid cabinet parlamentar sub podul de la Giurgiulesti, motiv pentru care am sa cer taxa de pod. Intrebarea e, cand faceti pod nou peste Nistru?

Dă-i un răspuns lui Vlad Batrincea Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *