S.A. „Termocom” reacţionează
După publicarea materialului „SA „Termocom” – exemplu de gestionare precară din sectorul termoenergetic” în TIMPUL, directorul general SA „Termocom”, Mihai Cernei, şi-a exprimat regretul că un asemenea studiu a fost făcut fără consultarea principalului actor al investigaţiei, SA „Termocom”, şi că n-au fost prezentate informaţii şi cifre corecte. Astfel, Mihai Cernei susţine că, în 2010, întreprinderea a raportat în premieră un profit net de 24.000 lei, după mai mulţi ani de pierderi, profitul obţinut fiind un prim succes al administraţiei. De asemenea, potrivit lui, referitor la majorarea excesivă a numărului de angajaţi, autorii studiului ar fi trebuit să cunoască necesitatea angajării muncitorilor sezonieri pe parcursul perioadei de termoficare.
Astfel, în perioada rece, numărul angajaţilor creşte în fiecare an cu 60-80 de angajaţi, ei încheindu-şi activitatea odată cu încetarea sezonului de încălzire. În plus, numărul mediu al salariaţilor a constituit 1.520 de persoane în 2010, deci a scăzut cu 695 de persoane faţă de 2001.
Nu în ultimul rând, Cernei a menţionat: „Dacă în anii de activitate la SA „Termocom” directorul de departament, responsabil de atragerea investiţiilor, Ruslan Surugiu, şi-ar fi făcut datoria, astăzi nu s-ar mai pune în discuţie acest nivel al pierderilor”.
Referitor la comparaţia cu „Rigas Siltums”, SA „Termocom” îşi doreşte investiţiile de care a beneficiat această întreprindere baltică, dar, pe parcursul activităţii la SA „Termocom”, Ruslan Surugiu „nu a avut capacitatea şi inspiraţia de a alinia furnizorul de căldură la standardele menţionate”, conchide directorul SA „Termocom”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!