Auto

STUDIU: Mărcile auto premium se depreciază cel mai repede dintre toți constructorii

Un studiu realizat de CarVertical arată că mărcile auto premium se depreciază cel mai rapid dintre toate companiile din industria auto. Rezultatele studiului dezvăluie că Porsche își menține cel mai bine valoarea, cu o rată de depreciere de 64%.

Potrivit unui studiu realizat de cunoscuta companie de verificări pentru mașini rulate, CarVertical, mărcile auto premium, precum Audi, BMW, Mercedes-Benz și altele se depreciază cel mai rapid dintre majoritatea companiilor auto pe piață. În studiu au fost analizate peste 72 de milioane de mașini din lume între 2019 și 2022 în țări din Europa, în Statele Unite și în Australia.

Conform rezultatelor obținute, Porsche este marca premium care își menține cel mai bine valoarea, având o rată de depreciere de 64%. Pe locul doi, la distanță mare, se află Jeep, cu o rată de depreciere de 84.4%, iar pe locul 3 se află Mini, cu o rată de depreciere de 85.5%. La polul opus, în schimb, avem și câțiva constructori premium care își pierd din valoare mult mai repede față de alte mărci accesibile. De exemplu, Audi are o rată de depreciere de 96.2%, mai mare decât Seat (95.8%) și Skoda (95%).

Volvo are și aceasta o rată de depreciere de 94.3%, iar Alfa Romeo de 94.2%.

Ambii constructori premium își pierd din valoare mai repede ca Volkswagen, constructorul german având o rată de depreciere de 94.1%. Inclusiv BMW are o rată de depreciere de 93.8%.

De asemenea, studiul arată că vârsta medie a celor mai depreciate mașini este cuprinsă între 20 și 23 de ani. Fiecare marcă atinge cea mai scăzută valoare în etape diferite. De exemplu, cele mai multe modele Porsche, Mini și Hyundai ating cele mai mici valori la o vechime de 15 ani, după care acestea cresc în valoare. Alfa Romeo atinge cea mai scăzută valoare după 18 ani, urmat de Land Rover și Mercedes-Benz (19 ani), BMW (21 de ani), Lexus și Audi (24 de ani) și Volvo (26 de ani).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.