Politică

Succes de proporții. Spînu se laudă că se construiește un pod peste Prut. În realitate va fi un pod „plutitor” din pontoane

Construcția podului rutier peste râul Prut Bumbăta-Leova este la faza construcţiei drumului până la pod cu o lungime de aproximativ 3,6 km”, anunță portalul afiliat PAS, anticoruputie.md

„Ieri am fost la Leova pe şantierul drumului de acces spre podul flotant care se construiește peste Prut. Acesta va uni oraşul Leova cu satul Bumbăta, România şi va contribui la fluidizarea transportului de mărfuri de mare tonaj.”, a scris pe pagina sa de socializare Andrei Spînu.

Proiectul este la faza construcţiei drumului până la pod cu o lungime de aproximativ 3,6 km. Momentan, sunt îndeplinite lucrări de terasament la drumul de acces și la platforma/parcaj unde urmează să fie amenajat punctul de trecere a frontierei, este amenajată zona unde se va instala uzina de beton, au fost executate lucrările de amenajare a rampei de acces către viitorul pod de pontoane și au fost transportate și stocate la fața locului materiale de construcție necesare la construcția podului: 10500 tone de amestec nisip-prundiș, 8500 piatra spartă.

Amintim că, în data de 11 februarie curent, președintele raionului Leova, Nicolae Prițcan, a participat la o întâlnire de lucru cu conducerea Asociației Euroregiunii Siret-Prut-Nistru, cu referire la construcția atât a podului rutier peste râul Prut – Podul Bumbăta (județul Vaslui) – Leova (raionul Leova), cât și a altor două poduri: Fălciu (județul Vaslui) – Stoianovca (raionul Cantemir) (transformare din pod feroviar în pod rutier), Bădărăi (județul Botoșani) – Moara Domnească (raionul Glodeni).

Alte patru poduri peste Prut – la Ungheni, Leușeni, Sculeni și Cahul – urmează a fi construite, reconstruite sau reabilitate în următorii ani de România, pentru a consolida conexiunea cu Republica Moldova și rețeaua de drumuri regionale.

„Autoritățile române au finalizat recent expertizele tehnice necesare pentru reabilitarea podurilor poziționate la punctele de trecere a frontierei Cahul-Oancea și Sculeni-Sculeni, urmează să fie elaborată documentația de avizare  a lucrărilor și identificate surse de finanțare. Lucrările vor fi licitate și executate de către România. Aceleași proceduri au fost și urmează a fi efectuate în cazul reconstrucției podului poziționat la punctul de trecere a frontierei, Leușeni-Albița”, a anunțat anterior Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR).

Podului Ungheni-Ungheni, care va fi construit din surse financiare ale României, urmează a fi finalizat în 2023 și are un rol prioritar în dezvoltarea și reabilitarea rețelei de drumuri prioritare, în special a celor care fac parte din Rețeaua Trans Europeană de Transport (TEN-T), extinsă inclusiv pe teritoriul țărilor Parteneriatului Estic.

Prin intermediul podului va fi asigurată conexiunea rețelei drumurilor publice naționale a Republicii Moldova cu autostrada A8 Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, inclusă în Rețeaua trans-europeană de transport.

Acest „pod” flotant din pontoane este primul pod nou peste Prut „construit” după invazia comunistă și de la ocuparea și anexarea ilegală a Basarabiei (România) de către URSS.

Puteţi urmări ştirile Timpul.md şi pe Facebook!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.