Actualitate

(TIMPUL 29 iunie 2013) Avem FLOTĂ maritimă, n-avem CORĂBII

Transportul naval este considerat cel mai avantajos tip de transport. Astfel, în ultima perioadă UE tinde să redirecționeze un flux mare de mărfuri de pe transportul auto pe cel marin, întrucât, acesta este nu doar ieftin, ci și ecologic. Specialiștii menționează că transportarea mărfurilor pe cale marină este de două ori mai ieftină decât pe cale feroviară și aproximativ de opt ori mai mică decât cea auto. Drept urmare și R. Moldova tinde ca în viitor transportul naval să devină din ce în ce mai dezvoltat.

În perioada anilor 70-80, transportul naval din R. Moldova a simțit o ascensiune considerabilă. Pe râurile Nistru și Prut circulau aproximativ 450 de nave. Așadar, pe căile navigabile interne se transporta cărbune, grâne, materiale de construcție, conserve. Potrivit lui Igor Zaharia, șef serviciu transport vamal al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, după declararea independenței, transportul maritim din R. Moldova a suferit o decadență. În prezent, majoritatea navelor aflate sub Pavilionul R. Moldova sunt proprietatea companiilor străine.

„După anii 90, am rămas doar cu 50 de nave din 450. Multe corăbii se află acum în Portul Bender și Râbnița”, a subliniat Igor Zaharia.
La ora actuală, în R. Moldova activează șase porturi, iar sub jurisdicția ministerului circulă 50 de nave, însă, chiar și așa, reprezentanții ministerului spun că în viitorul apropiat vor pune accent pe calitate, și nu pe cantitate. Drept urmare, Ministerul Transporturilor a inițiat procedura de aderare a R. Moldova la memorandumul de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre, ceea ce va duce nemijlocit la dezvoltarea calității transporturilor maritime.  

Continuarea o găsăți aici

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *