Actualitate

Air Moldova pune în pericol viaţa pasagerilor

Multe companii aviatice care se respectă încearcă să reducă la minimum posibilitatea unui accident în timpul zborului. Piloţii Air Moldova însă au recunoscut că anul trecut au fost constrânşi să aterizeze la Chişinău de cel puţin cinci ori în condiţii de ceaţă densă, similară celei care a provocat catastrofa de la Smolensk.

S-au înregistrat, de asemenea, numeroase cazuri când avioanele care zburau spre Madrid, Antalya şi Lisabona luau pasageri în plus, astfel încât stewardesele erau nevoite să stea în cabina piloţilor, iar membrii de rezervă ai echipajului să se odihnească în closet sau pe podea.
Potrivit sursei citate, dotarea tehnică este alt capitol cu multe semne de întrebare. Piloţii Air Moldova spun că în locul pieselor de schimb originale sunt procurate piese ieftine fără licenţă, iar moartea misterioasă a directorului tehnic Mihail Solcan în decembrie 2009 pare dubioasă în acest context.

Un caz recent în care oamenii puteau deveni martorii unei catastrofe a fost show-ul aviatic din 3 octombrie 2010 la Aeroportul Internaţional din Chişinău. Atunci, două avioane Airbus-320 şi Embraer-190 ale companiei au executat deasupra mulţimii trucuri care nu au fost exersate anterior. Însuşi directorul general Air Moldova, Iulian Scorpan a pilotat în aceeaşi zi două aparate de zbor, ceea ce este categoric interzis.


Sursa: Jetphotos.com/ Air MoldovaEmbraer 190-100LR

Referinţe: Lungul drum spre liberalizarea cerului

După: Pan.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *