Artă

(ARTĂ) 100 de picturi atribuite lui Caravaggio, descoperite în Milano

Doar aproximativ 90 de picturi de Caravaggio – care a murit în 1610, la vârsta de 38 de ani, după o viaţă turbulentă, şi a fost un maestru al tehnicii clarobscurului, graţie căreia personajele sale parcă prindeau viaţă – erau cunoscute până la această descoperire, informează Reuters.

Istoricii de artă Maurizio Bernardelli Curuz şi Adriana Conconi Fedrigolli au publicat două e-book-uri pe site-ul Amazon, în limba italiană, în care îşi detaliază cercetările şi descriu felul în care au reuşit să atribuie lui Caravaggio noile opere de artă. Schiţele reprezintă majoritatea lucrărilor, dar printre acestea se află şi câteva tablouri. Cele mai multe au fost descoperite în arhivele artistului manierist Simone Peterzano, din castelul Sforzesco, din Milano, au afirmat cei doi istorici italieni într-un interviu acordat, joi, agenţiei de presă ANSA.

Valoarea totală a operelor descoperite este de aproximativ 700 de milioane de euro. Operele descoperite în arhivele lui Peterzano se află în proprietatea oraşului Milano.

Caravaggio a studiat la şcoala lui Simone Peterzano din 1584 până în 1588 şi se credea că niciun tablou din tinereţea lui nu a supravieţuit până în zilele noastre.

Alţi istorici şi experţi în artă au reacţionat imediat după interviul de joi şi au lansat un apel la prudenţă, spunând că este nevoie de cercetări suplimentare pentru a autentifica şi verifica acele opere de artă.

CINE E CARAVAGGIO

Michelangelo Merisi da Caravaggio (n. 29 septembrie 1571 – d. 18 iulie 1610, Porto Ercole), numit după orașul său natal Caravaggio, lângă Milano, a fost un pictor italian considerat precursor al stilului baroc, indiscutabil unul dintre cei mai mari novatori din istoria picturii. Caravaggio respinge ierarhia genurilor și canonul frumuseții în pictură, conceput de umaniștii care au idealizat corpul omenesc. Pentru sublinierea realismului brutal al tablourilor sale, artistul folosește un dramatic contrast de clarobscur. Scenele biblice le înfățișează ca imagini de viață cotidiană. dând astfel tablourilor religioase o dimensiune umană deosebită. Biografii s-au apucat curând după moartea artistului, încă din secolul al XVII-lea, să scrie cărți despre viața lui Caravaggio. Realitatea se amestecă în aceste scrieri cu fantezia, dar ele povestesc întotdeauna despre aventuri, scandaluri și despre destinul schimbător al artistului.

Dacă se poate vorbi de realism şi naturalism în pictură, Caravaggio este exponentul cel mai potrivit, cu mult înainte ca aceste noţiuni estetice să fie lansate. El are în acelaşi timp o cruzime rafinată, distruge canoanele. Nici o filiaţie nu rezistă în cazul acestui artist din nordul Italiei, greu de înscris într-o şcoală sau alta, dar exercitând rapid o influenţă covârşitoare, fiind asimilat ca un reper în secolul baroc, al XVII-lea. E adevărat însă că repunerea lui în drepturi avea să se realizeze târziu, abia la începutul secolului al XX-lea, când începe să se recunoască importanţa operei sale şi să se observe cât de mult a fost folosită experienţa sa, mai ales acea mult discutată tehnică a clarobscurului, combinată cu preferinţa pentru planurile sumbre, pentru interioare mai mult sau mai puţin misterioase în care sunt aşezate multe dintre personajele sale. Lipsa decorului tradiţional conferă întotdeauna o undă de mister.

via Mediafax.ro / WIKI

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *