Economie

Au fost implementate câteva proiecte STRATEGICE moldo-române în domeniul infrastructurii drumurilor

"În baza propunerilor grupurilor de experți din cadrul ambelor Ministere, avem identificat pachetul de proiecte prioritare pe toate sectoarele de transport. Acum, este necesar să avansăm cât mai rapid pentru realizarea acestora, inclusiv prin accesarea de fonduri europene", a declarat Vasile Botnari, în discuţiile cu ministrul român al Transporturilor.

În replică, Ramona Mănescu a reconfirmat disponibilitatea de a urgenta implementarea proiectelor, astfel încât să fie posibilă includerea acestora în planul de finanțare al UE, începând chiar de anul viitor. "Aveți tot sprijinul în demararea proiectelor convenite, atât în ceea ce ține de construcția podurilor rutiere, cât și în modernizarea căii ferate", a punctat Ramona Mănescu.

Astfel, cei doi miniștri au convenit definitivarea până în luna mai a.c a proiectului de investiții și a studiului de fezabilitate privind construcția podului rutier peste râul Prut de la Ungheni. Ca urmare a construcției acestui pod va fi posibilă conectarea autostrăzii Târgu Mureș – Iași – Ungheni la drumul național R1 Chişinău – Ungheni – Sculeni – frontiera cu România.

În ceea ce privește modernizarea căii ferate, au fost prezentate proiecte pe termen scurt și mediu. "Suntem extrem de interesați să accesăm, în perspectivă, fonduri europene pentru construcția segmentului cu ecartament european cu electrificarea acestuia şi a unui centru logistic multifuncţional la Chişinău. În acest scop, avem în plan realizarea unui studiu de fezabilitate", a spus Vasile Botnari. Pe perioadă scurtă însă, ca soluție intermediară, cei doi miniștri ai Transporturilor au convenit amenajarea, până în vara a.c. a stației Socola din Iași, fapt ce va permite efectuarea curselor de pasageri fără schimbarea burghilelor şi reducerea duratei călătoriei de la Ungheni până la Iași cu o oră.

În cadrul întrevederii, au mai fost discutate oportunitățile de colaborare privind proiectele investiţionale comune în domeniul navigaţiei fluviale, inclusiv privind redarea navigabilităţii râului Prut, precum și armonizarea legislaţiei în transporturi și în construcția drumurilor.

De asemenea, ministrul Vasile Botnari a abordat subiectul instruirii în România a personalului navigant marin și inginerilor aeronautici. În replică, partea română a conformat disponibilitatea de a examina, în comun cu Ministerul Educației, posibilitatea alocării unui număr de burse pentru tinerii care doresc să se pregătească în aceste domenii, dar care nu au această posibilitate în Moldova.

Sursa: 24h.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *