Ultima oră

Coca-Cola a pierdut titlul de cel mai valoros brand din lume

Potrivit raportului Interbrand, compania care a realizat topul celor mai valoroase branduri începând cu anul 2.000, Coca-Cola și-a pierdut titlul de cel mai valoros brand din lume, fiind depășită de Apple și Google și ajungând astfel pe locul trei, relatează New York Times.

Raportul Interbrand ține cont de performanțele financiare ale companiilor, iar plasarea Apple pe primul loc nu este o surpriză pentru specialiști. "Urcarea pe locul întâi era o chestiune de timp", a spus Jez Framton, global chief executive la Interbrand.

Compania Coca-Cola s-a plasat timp de 13 ani la rând pe primul loc în topul celor mai valoroase branduri din lume. Valoarea companiei Apple a fost evaluată la 98,3 miliarde de dolari, în timp ce valoarea companiei Coca-Cola este de 79,2 miliarde.

Top 10 este dominat de companii din sectorul IT. Locul al patrulea revine grupului IBM, cu o valoare a brandului de 78,8 miliarde de dolari, urmat de Microsoft, cu 59,54 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Locul şase este ocupat de General Electric (46,9 miliarde de dolari), urmat de McDonald’s (42 miliarde de dolari).
Următoarele două poziţii revin unor giganţi din industria IT: Samsung este pe locul 8, cu un brand evaluat la 39,6 miliarde de dolari, urmat de Intel, cu 37,2 miliarde de dolari. Cele două companii au făcut schimb de locuri faţă de raportul din 2012.

Locul al zecelea revine mărcii Toyota, evaluată la 35,3 miliarde de dolari.

"Mărci precum Apple, Google şi Samsung ne schimbă comportamentul: cum cumpărăm, cum comunicăm unii cu alţii, influenţând chiar şi dacă vorbim sau nu unii cu alţii. Au schimbat literalmente modul în care ne trăim vieţile", a declarat directorul general global al Interbrand, Jez Frampton, citat de New York Times.

În acest context, Facebook a urcat 17 poziţii în topul celor mai valoroase 100 de branduri până pe 52, de pe locul 69 în 2012, anul când a debutat în top. Brandul Facebook este evaluat la 7,7 miliarde de dolari.

La polul opus, BlackBerry a dispărut din listă, după ce a căzut anul trecut de pe locul 56 până le 93. Marca Nokia se plasează în acst an pe locul 57, evaluată la 7,4 miliarde de dolari, după ce a fost cotată pe locul 19 în 2012 şi pe 14 în anul anterior.

În sectorul auto, Chevrolet debutează în topul brandurilor pe locul 89, evaluată la 4,5 miliarde de dolari, prima marcă a General Motors care intră în primele 100 din lume.

Toyota, cea mai cunoscută marcă auto, cotată pe locul 10, este urmată îndeaproape de Mercedez-Benz (locul 11, 31,9 miliarde de dolari) şi BMW (locul 12, 31,8 miliarde de dolari).

realitatea.net 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *