Consiliul Europei critică România pentru eșecul integrării persoanelor cu dizabilități în comunitate
În contextul în care în data de 8 iulie, a lansat un raport în urma unei vizite de monitorizare efectuate în țara noastră în intervalul 31 martie — 4 aprilie, comisarul pentru drepturile omului al Consiliului Europei, Nils Muiznieks, subliniază că excluderea persoanelor cu dizabilități din societate pe parcursul întregii vieți începe adesea cu excluderea lor din învățământul de masă, conform unui comunicat al Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD).
Conform CEDCD, 31.123 decopii cu dizabilități nu sunt școlarizați, iar mare parte dintre cei școlarizați sunt fie victime ale discriminării, agresiunilor sau nu beneficiază de educație de calitate.
Conform sursei citate, Nils Muiznieks a recomandat autorităților române să se asigure că elevii cu nevoi educaționale speciale beneficiază de sprijin individual și de adaptări adecvate în instituțiile de masă. De asemenea, el a declarat că transferul concret al copiilor de la învățământul special la cel de masă trebuie să se bazeze pe date statistice actuale cuprinzătoare și exacte privind copiii cu dizabilități înscriși în învățământul special.
"Comisarul le solicită în mod ferm autorităților să adopte educația incluzivă ca un principiu fundamental al Strategiei naționale pentru incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități 2014-2020, precum și al Strategiei naționale pentru promovarea și protecția drepturilor copilului 2014-2020. Autoritățile sunt încurajate să adopte o abordare integrată pentru dezvoltarea unei politici de educație incluzivă care să reflecte legătura strânsă dintre serviciile de asistență socială și educație", relevă sursa citată.
sursa: agerpres.ro