Externe

Decizia șefei Russia Today după declarațiile șocante ale unui jurnalist rus despre înecarea și arderea copiilor ucraineni

Redactorul-șef al postului de televiziune Russia Today (RT) Margarita Simonian a anunțat că a încetat colaborarea cu jurnalistul Anton Krasovsky pentru ”moment”, calificând drept ”sălbatică și dezgustătoare” declarația acestuia despre copiii ucraineni, relatează agenția rusă de presă TASS. Șeful diplomației ucrainene Dmitro Kuleba cere guvernelor care nu au interzis Russia Today să o facă după aceste declarații halucinante.

Luni, 24 octobrie, șeful Comitetului de Investigații al Rusiei, Aleksandr Bastrikin, a cerut o anchetă în cazul declarațiilor făcute de jurnalistul Anton Krasovski, transmite TASS și Hotnews.

Jurnalista americană Julia Davis, care urmărește televiziunile rusești, a postat un comentariu absolut halucinant al directorului de emisie de la Russia Today, Anton Krasovski.

„Declarația lui Anton Krasovski este sălbatică și dezgustătoare. Opresc pentru moment colaborarea noastră, deoarece nici eu și nici restul echipei RT nu ne putem permite nici măcar gândul că vreunul dintre noi ar putea împărtăși o asemenea sălbăticie” a scris Simonian pe canalul său de Telegram.

De asemenea, Krasovski a venit și el cu o explicație pentru declarațiile oribile făcute despre copiii ucraineni, cerându-și scuze și precizând că „ar fi fost dus de val” în timpul emisiunii.

„Sunt foarte jenat că nu am văzut cumva replica asta. Despre copii. Ei bine, se întâmplă așa: stai în direct, te lași dus de val. Și nu te poți opri. Îmi cer scuze tuturor celor care sunt speriați de acest lucru. Îmi cer scuze Margaritei (Simonian, n.r.) și tuturor celor pentru care acest lucru părea sălbatic, de neconceput și de netrecut”, a scris Krasovski.

Declarațiile halucinante ale lui Krasovski

Krasovski – un comentator pro-război la canalul de televiziune rusesc, care a fost sancţionat de Uniunea Europeană – comenta o relatare a autorului rus de science-fiction Serghei Lukianenko despre momentul când a vizitat pentru prima oară Ucraina în anii 1980, când copiii i-au spus că ar trăi o viaţă mai bună dacă Moscova nu le-ar fi ocupat ţara.

„Ar fi trebuit să fie înecaţi în Tisina”, a reacţionat Krasovski, referindu-se la râul Tisa care trece prin Transcarpatia. „Pur şi simplu acei copii trebuiau înecaţi, înecaţi!”, a spus el, adăugând: „Ca alternativă, ar fi putut fi băgaţi în colibe şi arşi”, făcând aluzie la faptul că în zonă numeroase case sunt construite din lemn.

Într-un scurt fragment al interviului care a fost distribuit pe social media, Krasovski a râs de rapoartele potrivit cărora soldaţii ruşi ar fi violat femei ucrainene vârstnice în timpul invaziei.

Reacția Ucrainei

Duminică, ​Ucraina a catalogat postul de televiziune RT (Russia Today), controlat de statul rus, ca instigator la genocid după declarațiile lui Anton Krasovski.

„Guvernele care încă nu au interzis RT trebuie să vadă acest fragment”, a reacţionat ministrul ucrainean de externe Dmitro Kuleba duminică, într-o postare pe Twitter, care conţine un link cu acest fragment din interviul de la RT.

„Incitarea agresivă la genocid (vom da în judecată această persoană pentru asta) nu are nimic de-a face cu libertatea de exprimare. Interziceţi RT în toată lumea!”, a îndemnat ministrul ucrainean.

Televiziunea rusă de stat, puternic controlată de Kremlin, a fost un susţinător vocal al războiului Rusiei în Ucraina. Prezentatorii au respins în mod curent rapoartele privind crimele de război comise de ocupanții ruși, iar mulţi dintre ei au folosit timpii de antenă pentru a-i cere lui Putin să adopte o abordare şi mai agresivă a războiului.

Kremlinul neagă că forţele sale ar fi comis crime de război în Ucraina.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Timpul.md şi pe TELEGRAM!


1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *