Auto

Designerul șef al Renault dezvăluie primele detalii despre Dacia ELECTRICĂ

Olandezul este responsabil de departamentele de proiectare de la Renault, Dacia și Alpine, trei mărci foarte diferite care se confruntă cu provocări diferite atunci când vine vorba de electrificare. El a declarat pentru Autocar UK despre stilul viitor al tuturor celor trei mărci.

Ce spune Laurens van den Acker, întrebat cât de asemănător va fi modelul electric Dacia în comparație cu Spring concept:

”Foarte asemănător. Nu este un secret că are la bază un model din China, Renault K-ZE. Facem tot ce putem pentru a menține prețul cât de scăzut posibil. Au fost oameni care spuneau că un astfel de model nu ar fi potrivit pentru Dacia, dar, de fapt, ar putea fi exact ce așteaptă mulți. Nu toți își permit un SUV premium”.

Despre Spring

Micul SUV de oraș va atrage clienți mai tineri pentru Dacia, va fi lejer cea mai bine vândută mașină electrică de pe piața locală, dar autonomia reală va fi probabil undeva între 150 și 170 km. Modelul va fi produs în China și va fi lansat în 2021.

Mașina are patru locuri și cinci uși, lungimea este de 3,73 metri, cu 34 cm mai puțin decât Sandero și cu 61 cm mai puțin decât Duster.

Vorbim deci de o mașină de clasă A, dar aspectul de SUV ar putea face modelul mai atrăgător pentru publicul tânăr, mai ales că SUV-urile de oraș s-au vândut super-bine în Europa în ultimii ani.

Autonomia oficială de 200 km nu este mare, dar dacă bateria ar fi fost mult mai mare, ar fi fost și mult mai scumpă. Spre exemplu, pentru o autonomie de 350 km bateria ar fi fost cu 3-4.000 de euro mai scumpă și motorul ar fi trebuit să fie mai puternic. În concluzie, pentru o autonomie aproape dublă s-ar adăuga lejer între 8.000 și 10.000 de euro la costul mașinii.

În prezent, cele mai vândute modele electrice din Europa sunt Tesla Model 3, Renault Zoe, Volkswagen e-Golf, Audi e-Tron și Hyundai Kona.

Despre situația de la Dacia

Renault este într-o situație financiară dificilă și, ca parte a planului de redresare, a anunțat și suspendarea planului de extindere a capacității de producție la Mioveni. Dacia a reînceput pe 4 mai să producă mașini, a urcat producția la 1.200 de mașini/zi, din 1.400 maxim posibil, dar cererea scăzută din piață este o problemă.

Ce spune Renault România despre situația producției

„Industria auto a fost afectată odată cu declanșarea crizei sanitare și în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecție cu COVID – 19 în țară. Activitatea de fabricație pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată și reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condițiile de igienă și securitate pentru protejarea sănătății angajaților noștri. Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfășoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârșitul lunii mai, cadența de fabricație a fost de 1200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creșterea acesteia la 1300 de vehicule pe zi”.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *