Actualitate

Dotarea școlilor cu tablete electronice văzută pozitiv de minister și cu ochi răi de unii profesori

Tabletele – viitorul manualelor

Maria Costovici, profesor de istorie, Liceul „Ion Inculeț”, s. Vorniceni, raionul Strășeni

Este salutabilă această decizie de a fi introduse tabletele în școli. Eu personal nu văd nimic exagerat în această intenție, dar ce vom face cu elevii care nu vor putea utiliza aceste dispozitive? Exact același lucru este valabil și în cazul multor profesori, haidem să recunoaștem că mulți dascăli nu cunosc cum să mânuiască șoricelul calculatorului. Eu personal aștept cu mare nerăbdare implementarea acestui proiect să vedem care este și motivația ministerului de a aduce în școli aceste tablete electronice. 

Victor Ambroci, directorul Liceului „Spiru Haret” din mun. Chișinău, profesor de educație civică
Este o inițiativă foarte bună cred eu. Chiar dacă unele școli activează la limita sărăciei, astfel de idei nu trebuie respinse deoarece elevii care vor avea posibilitatea să lucreze cu aceste tablete electronice, vor putea să se dezvolte multilateral luând în considerare faptul că foarte mulți elevi dețin astfel de aparate. Dar școlile care vor beneficia de acest program trebuie selectate bine, deoarece dacă arunci sămânța într-un sol fertil atunci dă roade, iar dacă nu, n-ai de unde strânge recolta.

Viorica Oglindă, profesor de educația fizică, liceul pentru orbi și slab-văzători din Chișinău
Trebuie să avansam, iar în acest caz chiar sunt necesare aceste tablete. Majoritatea au un calculator acasă, iar pentru a face atractivă școala în sine trebuie implementate și metode noi de studiu. Trebuie să recunoaștem că încet-încet cartea iese din uz. Peste tot vedem acum tineri cu tablete sau telefoane mobile performante de pe care la fel se citește cartea și e mai simplu. Așa lecțiile vor fi mai dinamice. Sper să fie inventate și aplicații pentru profesorii de educație fizică pentru a putea și noi să aflăm careva exerciții fizice noi pentru a le arăta elevilor. 

Tableta dușmanul cărții?

Tatiana Orlova, profesor de biblioteconomie, satul Pripiceni, raionul Rezina
Din start vă zic că mă arăt contra acestei decizii. Fiind profesor de biblioteconomie, dar și bibliotecar la gimnaziul din sat vă spun că bibliotecile nu-și vor mai găsi rostul. Și așa în ultima perioadă majoritatea tinerilor nici nu pășesc pragul acestei instituții, nu cunosc structura cărții, dar mai ales să citească o carte. Ei nu vor învăța așa. Ei vor căuta diverse chestii pentru distracția lor și nicidecum pentru studii. Pentru necesitățile personale sunt acceptate aceste dispozitive, dar pentru studii eu cred că nu.

Gheorghe Stan, profesor de biologie, gimnaziul din Satul Făgureni, raionul Strășeni
Am citit despre această intenție a ministerului în ziarul TIMPUL și m-am amuzat pe alocuri. La noi în țară sunt școli în care sunt trei calculatoare și acelea foarte vechi. Da, tehnologiile avansează, iar noi dacă tindem spre UE trebuie să ne adaptăm, dar mi-e frică că această decizie se va solda cu insuccese și știți de ce, elevii nu voi intra în programele respective unde vor putea studia, dar vor naviga pe mai multe rețele de socializare. Dispozitivele aduse trebuie să fie setate doar pentru necesitățile elevului cred eu, iar asta necesită costuri foarte mari. Eu cred că mai întâi ministerul să asigure cu manuale toate școlile, după aceea să vină și cu astfel de decizii care după mine sunt încă premature în țara noastră.
 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.