(interviu) Până în 2017 în Chișinău vor circula doar troleibuze noi
Știm că Regia Transport Electric are un contract cu o companie belarusă producătoare de troleibuze, de a vă permite să asamblați troleibuze aici la noi. Câte ați realizat până în prezent și ce planificați pe viitor?
Lucrăm în măsura posibilităților. În anul 2012 am asamblat 10 troleibuze, pentru anul curent avem planificate 20. Opt unități au fost puse deja în circulație ne mai rămân încă opt.
Veți reuși până la sfârșitul anului să le asamblați și pe acestea?
Eu cred că da, deoarece toate piesele ne-au fost furnizate, iar băieții muncesc pentru asta.
Cât va mai dura parteneriatul semnat cu compania belorusă?
Contractul este semnat până în anul 2017, până atunci sperăm să saturăm piața de aici și să ne apropiem cât mai mult de Europa, adică să nu mai avem nici un troleibuz vechi rămas în Chișinău. Iată pentru anul viitor avem planificat să mai asamblăm 20 de troleibuze, dar dacă vor fi banii necesari, noi putem să asamblăm și 50 de unități de transport.
Odată cu înlocuirea troleibuzelor vechi cu astea noi planificați și extinderea rețelele pe teritoriul municipiului Chișinău?
Noi avem foarte multe proiecte. Vrem să construim o linie de troleibuz până la Stăuceni, avem în plan construcția alteia care ne-ar permite să unim orașul Vadul-lui-Vodă cu capitala. Dar până una alta sperăm să reușim să extindem linia de pe bulevardul Mircea cel Bătrân până la magazinul Megapolis. Dar vedem cum vom reuși.
Costurile asamblării unui troleibuz sunt mai mari?
Nu, asamblarea este mai ieftină. Un troleibuz asamblat costă în jur de 152 mii de euro, unul adus din Belarus costă 159,4 mii de euro.