Actualitate

M-Pay – serviciul guvernamental de plăţi electronice. Află cum îl poți folosi

Pe parcursul ultimilor ani în Republica Moldova au fost lansate un șir de servicii publice electronice care au drept scop îmbunătățirea sistemului public și creșterea eficienței și transparenței instituțiilor guvernamentale. Acum cetățenii pot și să le achite în regim online, cu ajutorul serviciului M-Pay. Potrivit autorităților, prin implementarea acestei tehnologii atât instituțiile statului, cât și mediul de afaceri își vor eficientiza serviciile publice pentru a răspunde pe deplin nevoilor cetăţenilor.

„Unul din obiectivele noastre este dezvoltarea economiei. O condiție obligatorie este migrarea, cel puțin treptată, de la utilizarea numerarului, către plățile fără numerar. Este procesul care permite însănătoșirea economiei și dezvoltarea ei în continuare. Implementarea unei astfel de platforme cu contribuția esențială a băncilor comerciale evident contribuie foarte mult la acest scop. Prin urmare băncile ca și alți jucători ai economiei naționale, au de câștigat din migrarea treptată a fluxurilor bănești din numerar în formă virament”, a declarant șeful departamentului carduri la o bancă comercială din Moldova Cristina Doroș.

Modalitatea de utilizare a serviciului mpay este una simplă, accesibilă și comodă.

„Ca instrument de plată poate fi atât cardul bancar cât și numerarul, ar putea fi și sistemele de internet banching, ar putea fi și terminalele de plată. Gama acestor instrumente de plată urmează să se lărgească”, a subliniat directorul adjunct al Centrului de Guvernare Electronică, Iurie Țurcanu.

Autoritățile susțin că atât mpay, cât și celelalte servicii publice electronice, vor face ca birocrația și corupția să fie mai ușor controlate, iar actul de guvernare mai eficient. Principalii beneficiari în acest caz sunt cetățenii.

„În primul rând vor beneficia cetățenii mai activi, tinerii care solicită serviciile electronice cel mai mult și cei care prețuiesc timpul lor, mă refer la mediul de afaceri, deoarece acest serviciu face posibilă achitarea fără a părăsi biroul. Totodată, mai avem peste un million de cetățeni plecați peste hotare care în interacțiunea cu serviciile publice electronice ar trebui să și achite. În astfel de momente ei pot să facă acest lucru cu cardurile lor de peste hotare, fără să vină în țară pentru a face achitările sau fără a plăti comisioanele mult mai mari decât însăși plata care urmează să fie efectuată”, a mai adăugat Iurie Țurcanu.

Sunt, însă, și o serie de avantaje de care vor putea beneficia atât instituțiile guvernamentale, cât și mediul de business. Unul dintre acestea este eficientizarea cheltuielilor.

„Pentru Guvern un mare avantaj este cel de a fi informat despre toate încasările care vin în trezorerie, în bugetul de stat. Astfel, avem o transparență mult mai mare în ceea ce privește executarea bugetului. Pentru instituții asta înseamnă și o optimizare a cheltuielilor, deorece acele cheltuieli care erau destinate pentru deservirea plăților astăzi nu mai trebuiesc efectuate. Pentru business avem marele avantaj și un stimulent nou de a iniția o afacere și a o aduce în spațiul virtual prin a lansa tot felul de scenarii de ecomix și a integra cu serviciul mpay pentru a achita acele servicii”, a mai adăugat directorul adjunct al Centrului de Guvernare Electronică, Iurie Țurcanu.

Oficialul mai spune că riscurile care sunt în utilizarea serviciului mpay sunt cel mult acealeași care apar la efectuarea plăților în mod traditional. „Nemijlocit tranzacția nu este efectuată de acest serviciu, el fiind doar un integrator, iar mișcarea banilor o fac cei care știu cum se fac tranzacțiile financiare”, a menționat Țurcanu.

Interesul cetățenilor față de un astfel de serviciu cum este mpay a fost manifestat și observat de autorități încă înainte de lansare.
„Noi simțim deja acest interes. El se manifestă prin creșterea masivă a numărului tranzacțiilor prin alte instrumente de plată decât numerarul, cum ar fi cardurile bancare, conturile curente. Noi suntem siguri că această creștere va fi manifestată și în serviciile publice pentru că cetățeanul Republicii Moldova fiind foarte activ într-o eră media a simțit deja farmecul, comoditatea și securitatea instrumentelor de plată oferite de jucătorii pieței. Noi estimăm că acest interes va urma pentru că serviciul într-adevăr oferă utilizatorilor, persoanelor de rând care își pierdeau timpul stând la coadă la toate oficiile posibile. Acum toate aceste momente neplăcute pot fi evitate prin utilizarea acestei platforme. De aceea noi suntem siguri că interesul oamenilor va fi foarte mare pentru că ne permite să trăim mai confortabil”, a afirmat șeful departamentului carduri la o bancă comercială din Moldova Cristina Doroș. 

(P)

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *