Social

Norvegienii pregătesc un miliard de dolari pentru autostrăzile bicicliștilor

O noua rețea de autostrăzi, formată din zece șosele cu câte două benzi, care vor lega nouă dintre cele mai mari orașe din Norvegia ar urma să fie construite în regiunea scandinavă.

Planul investiției uriașe este acela de a reduce la jumătate poluarea din Norvegia, însă, mai mult decât atât, suma va fi cheltuită și pentru dezvoltarea de drumuri în regiunile montane, acolo unde este mai frig și mai întuneric în cea mai mare parte a anului.

Șoselele de mare viteza destinate bicicliștilor vor oferi posibilitatea acestora să circule cu viteze de până la 40 de kilometri pe oră, ceea ce ar facilita transportul între marile orașe din statul nordic.

În ciuda faptului că autostrăzile de mare viteză destinate bicicliștilor vor trece prin munți, autoritățile susțin că nu va fi nevoie de defrișarea pădurilor. Chiar și așa, norvegienii nu sunt atât de pasionați de călătoritul pe bicicleta, în special în ceea ce privește petrecerea timpului liber, asta ca să nu mai punem la calcul și plimbările zilnice spre și de la serviciu sau de la punctele de interes la care populația trebuie să ajungă.
Conform datelor disponibile, numai 5 la sută din totalul călătoriilor realizate de populația din Norvegia se realizează prin intermediul bicicletei, în timp ce la danezi ponderea urca la 17 la sută, iar la vecinii suedezi, ponderea trece ușor de 10 la sută.

Guvernul norvegian plănuiește ca acest aspect să se schimbe o dată cu demararea planului investițional uriaș intre 10 și 20 la sută până în 2030, dar este clar ca va fi nevoie de foarte multă implicare. Ministerul Transporturilor din Norvegia susține că în anii următori țara va trece printr-o adevărată revoluție a transportului de persoane, urmând să facă parte din boom-ul bicicletelor electrice.

Planul National de Transport al autorităților din Norvegia presupune, pe lângă investițiile în autostrăzile destinate bicicliștilor, și o reducere considerabilă a poluării. Astfel, până în 2030, 75 la sută din autobuzele din țară și 50 la sută din camioanele care tranzitează țara ar trebui sa fie “eco”, în timp ce 40 la sută dintre bărcile și feriboturile ar trebui să utilizeze combustibili fosili bio sau să fie cât mai prietenoase cu mediul.
În tot acest timp, însă, Norvegia plănuiește să își îmbunătățească nivelul de transport pe autostrăzi, acestea urmând să treacă printr-un proces de reabilitare și adaptare, dar și extinderea acestora în anumite zone cheie.

Toate aceste planuri necesită un efort investițional uriaș din partea autorităților norvegiene: astfel, pentru șoselele de mare viteză guvernul are nevoie de peste patru miliarde de dolari, în timp ce pentru îmbunătățirea liniile de cale ferată autoritățile au nevoie de încă două miliarde de dolari.

Norvegia este una dintre cele mai dezvoltate țări la nivel global cu unul dintre cele mai solide PIB-uri din întreaga lume. Conform estimărilor, Norvegia a avut anul trecut un PIB per capita de peste 68.000 de dolari, ceea ce plasează statul scandinav pe locul 11 la nivel global. Spre comparație, Romania, cu un PIB per capita de puțin peste 20.000 de dolari, ocupa poziția a 86-a în top, înaintea Turciei, dar sub alte state precum Gabon, Saint Kits of Nevis sau Groenlanda.

Norvegia are în prezent o populație de peste 5 milioane de locuitori.

Sursa: wall-street.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *