Pokemon Go a dublat valoarea de piață a Nintendo
La finalul primei ședințe de tranzacționare de marți, acțiunile Nintendo s-au apreciat cu 10,79%, până la 30.780 yeni (290 de dolari), mai mult decât dublu față de valoarea de 14.380 yeni înregistrată de titlurile Nintendo la data de 6 iulie, ziua de dinaintea lansării pe piață a Pokemon Go. Conform acestor valori, între 7 și 19 iulie, acțiunile Nintendo au crescut cu 114,04%, iar capitalizarea bursieră a companiei a urcat până la 4.360 miliarde yeni, devansând-o cu 300 miliarde de yeni pe cea a Sony, una dintre cele mai renumite companii japoneze.
În plus, vineri, acțiunile Nintendo au stabilit un nou record, fiind tranzacționate acțiuni în valoare de 476 miliarde de yeni (4.49 miliarde de dolari), cel mai mare volum zilnic de tranzacționare înregistrat de acțiunile unei singure companii la Tokyo Stock Exchange.
Toate aceste recorduri se datorează succesului înregistrat de jocul Pokemon Go, care, inițial, a fost lansat oficial doar în cinci țări: SUA, Australia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Germania.
Directorul companiei care a dezvoltat Pokemon GO a declarat vineri că vrea să lanseze jocul în aproximativ 200 de țări și regiuni "relativ curând", adăugând că în prezent lucrează la creșterea capacității serverelor pentru a putea face față unui număr mare de jucători.
Pokemon Go este un joc gratuit, care implică găsirea și capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viața reală. Practic, utilizatorii se mută din jocul digital în lumea fizică, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, făcându-i să descopere locații în viața reală unde pot găsi, face schimb și lupta cu pokemoni. Jocul în sine este gratuit, însă utilizatorul este stimulat să bage mâna în buzunar dacă vrea să adauge anumite funcții suplimentare.
Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, care în traducere înseamnă ”monștri de buzunar”.