(STATISTICĂ) România, pe primele locuri în UE la transportul de marfă pe apele interioare
În schimb, România se numără printre cele 15 state membre în care au scăzut performanțele transportului rutier de marfă, de la 52,4% în 2009 la 39,4% în 2012 în cazul României. Doar în cinci state membre UE (țările baltice, Olanda și România) transportul rutier de marfă este responsabil pentru mai puțin de jumătate din transportul interior de marfă.
În ceea ce privește transportul feroviar de marfă, aceasta a fost în 2012 modalitatea principală de transport interior de marfă în statele baltice, în timp ce în cazul Irlandei, Greciei, Spaniei, Olandei și Luxemburgului a fost responsabil pentru mai puțin de 10% din total. În România, ponderea transportului feroviar de marfă a crescut de la 23,1% în 2009 la 31,4% în 2012.
Menționăm că, în 2012, transportul interior de marfă în UE28 s-a cifrat la la 2.186 miliarde tone kilometri, în scădere cu 11,7% comparativ cu nivelul din 2007. Transportul rutier este de departe modalitatea dominantă pentru transportul mărfii (74,5% din total) iar ponderea sa a rămas practic neschimbată comparativ cu 2007.
sursa: agerpres.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!