ROMÂNIA

Statul român vrea să reia proiectul canalului navigabil Bucureşti-Dunăre

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, luni, că a dispus o serie de controale pe traseul proiectului canalului navigabil Bucureşti-Dunăre, în urma sesizărilor cetăţenilor. 

,,Aviz firmelor dornice de câștiguri rapide pe seama comunităților mici și a proiectelor cu importanță strategică! În urma sesizărilor unor cetățeni, am dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil București-Dunăre. Au fost date amenzi de peste jumătate de milion de lei și au fost aplicate 21 de sancțiuni firmelor care exploatează balast în zonă.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, IGPR a constatat comiterea a două infracțiuni (evaziune fiscală și nerespectarea legii mineritului). Garda de Mediu a oprit activitatea a trei firme care nu dețineau acord de mediu și a dat amenzi cu o valoare de 167.500 lei.

ISCTR a amendat mai multe firme care au depășit greutatea maximă pentru transportul pe drumurile publice – 95.000 lei, iar Compania Națională Apele Române a aplicat opt sancțiuni de 270.000 lei.

Controalele au fost desfășurate pe raza județelor Giurgiu, Ilfov și Călărași, în baza unui protocol încheiat între Ministerul Transporturilor, Ministerul de Interne și Ministerul Mediului.

,,Deși lucrările la Canalul București-Dunăre (începute în 1986) au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil. Statul român intenționează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre și dinspre București, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval”, subliniază Grindeanu.

Ministrul a precizat că, în prezent, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind continuarea lucrărilor pe Canalul București-Dunăre are un câștigător.

,,Procedura se află în faza soluționării contestațiilor iar anul viitor (2023) ar urma să fie semnat contractul.”, a menţionat sursa citată.

Lucrările la canal au început în anul 1986, iar până în anul 1989, a fost executat în proporţie de 60%.

Potrivit datelor transmise în octombrie de Economedia, Ministerul Transporturilor a primit două oferte la a doua licitație pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate necesar finalizării Canalului București – Dunăre, un proiect început de Ceaușescu în anii 80 care a costat deja 2,7 miliarde euro, dar a fost abandonat la aproximativ 70% după Revoluție.

Contractul relansat de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (la licitația din 2021 nu au fost depuse oferte) are în vedere „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Proiectanții TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect au depus cele două oferte la contractul de 6 milioane lei. Autoritățile estimau luna trecută că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *