Afaceri

Anna Drapac, despre afacerea sa din povești

Bunăoară, urmând cursul noilor necesități, pe piața autohtonă s-au lansat numeroase afaceri care facilitează procesul educațional. Un exemplu este și afacerea Annei Drapac, o tânără interesată de metode alternative de instruire a copiilor.
 
Anna Drapac este studentă la Drept și a pus pe picioare o afacere promițătoare, originală și cu scop nobil – educarea non-formală a celor mici. A absolvit Colegiul pedagogic din Călăraşi şi activând în domeniul pedagogic o perioadă, a observat că picii din ziua de azi s-au depărtat de lectură, preferând activităţi mai puţin constructive, precum emisiunile tv şi jocurile pe computer. „În acea perioadă căutam mai multe metode pentru a motiva copiii cu care lucram să îndrăgească lectura, până am făcut cunoștință pe un site de educaţie rus cu o asemenea cărţulie de poveşti personalizate. Atunci s-a aprins beculețul”, își amintește Anna.

Copilul – eroul principal

Ideea de „poveste personalizată” constă în scrierea unor istorioare, în care copilul este eroul principal. Fiecare poveste are menirea să-i dea o anumită lecţie copilului, să formeze o anumită capacitate, trăsătură de caracter. Așadar, atunci când fac comandă de o astfel de cărțulie, părinţii completează un formular cu anumite date despre fiica sau fiul lor şi trăsăturile de caracter pe care urmează să le educe poveştile. „Toate aceste date sunt transpuse în poveste. De asemenea, cartea conţine şi poze cu piciul, acestea dându-i posibilitatea de a se încadra mai uşor în lanţul evenimentelor citite în poveste”, explică Anna.

Totuși, pentru a elabora o astfel de lucrare este nevoie de cunoștințe vaste în psihologie, de abilități literare, dar și de redactare și tehnoredactare a textului. Așadar, Anna a dat în căutare specialiști în toate domeniile respective, ea fiind cea care se ocupă de administrarea acestei afaceri. „Lucrez cu jurnalişti şi psihopedagogi care au grijă de alcătuirea poveştilor, designerii şi machetatorii au grijă de aranjarea cărţii, de culori şi imaginile din carte. De asemenea colaborăm cu o mini-tipografie unde le printăm. La o carte se implică patru oameni, în total suntem șase, însă în viitorul apropiat planific să cresc echipa”, spune Anna Drapac. Astfel, deocamdată din echipa sa fac parte Lucia Cujba, Liane Rascu, Anastasia Seveliova-Poiarkina și Diana Gherghi.

Fiecare dintre aceste femei lucrează la poveștile personalizate în paralel cu alte activități de bază. „Am început această afacere de la zero, reinvestind în ea doar profitul pe care îl obțin de la cărţi, iar marketingul la TV sau publicitatea stradală este prea scumpă ca să ne-o putem permite. Deocamdată nu am ajuns la independenţa financiară. Însă se observă, totuşi, că părinţii preferă cadouri mai moderne pentru copiii lor”, recunoaște tânăra care speră ca să dezvolte o afacere de succes, cu multă răbdare, timp și încăpățânare.

Povești care educă și luptă cu defecte

Chiar dacă are planuri mari, tânăra nu va uita niciodată prima carte cu acest concept. „A fost o carte de probă, o făcusem pentru un verişor mai mic. Am lucrat la ea câteva luni, tot cercetam despre ce să fie poveştile, cum să intitulăm, câte poze, ce design şi dimensiune, ca la început”, amintește antreprenoarea. Povestea era despre Moş Crăciun, iar Alex era eroul principal.

Copilul, plimbându-se prin pădure se întâlnește cu renul lui Moş Crăciun, care era rănit şi care îl roagă să îl găsească pe Moş şi să îl ajute să-l învingă pe „maleficul egoist” care vrea să fure toate cadourile destinate copiilor. Acest „malefic”, la rândul lui, îi propune lui Alex un cadou scump în schimbul unei mâini de ajutor. Alex se pomeneşte în ipostaza de a alege între bine și rău. Evident, într-un final, copilul alege să facă o faptă bună și să-l salveze pe Moş Crăciun.

„Acum, însă, avem o varietate de poveşti. Acestea educă altruismul, politeţea, capacitatea de a conduce, abilitățile de organizare etc. Altele luptă cu anumite frici precum cea de stomatolog sau de întuneric”, explică Anna Drapac.

Afacerea va trece Prutul

Mai mult, alături de echipa sa, Anna Drapac planifică să treacă Prutul cu „Poveștile personalizate”, întrucât deja duce tratative cu partenerii din România. Iar până la vară, promite să pună pe rafturile din librării un model de carte unic, intitulat „Poveţe pentru viaţă”. Aceasta va fi o cărţulie destinată dezvoltării personalităţii copilului, o versiune copilărească a cărţilor de dezvoltare pentru maturi. „Mai greu a fost să începem această activitate şi să familiarizăm piaţa cu un produs nou, dar notele de fascinație şi mulţumire din partea părinților care au comandat deja astfel de cărţi ne îndeamnă să progresăm”, afirmă Anna Drapac.

Întrebată cum o influențează cunoștințele adunate acolo și dacă va apuca și acest drum în viață, ea ne-a asigurat că cele învățate la facultate nu-i vor fi niciodată de prisos. Chiar dacă nu are de gând să lucreze în domeniul juridic, tânăra este convinsă că tot ce studiază acum îi va prinde bine în domeniul antreprenorial, ultimul fiind cel pe care vreau să îl studieze. „De fapt, „Poveşti personalizate” este doar începutul şi sper eu că o să mai deschid şi alte proiecte după ce pun bine pe picioare această afacere”, spune Anna.

Acest articol este publicat în cadrul Programului ONU „Femeile în politică”, implementat de Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women) și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), în parteneriat cu Fundația Est-Europeană și Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare”, finanțat de Guvernul Suediei. Opiniile exprimate în cadrul materialului aparțin autorilor și nu reflectă în mod necesar poziția Programului.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *