Trădarea intelectualilor
Comentariu

Trădarea intelectualilor

Trădarea nu poate fi percepută decât ca faptă amorală, căci poate trăda nu doar un netrebnic, ci şi un mare…
Patria ca o furnică
Atitudini

Patria ca o furnică

Afirmaţia că azi în şcoală nu se face educaţie patriotică este adevărată şi falsă în acelaşi timp, căci a insista…
Cea de o seamă cu mărul
Atitudini

Cea de o seamă cu mărul

MOTTO: Dacă dragoste nu e, nimic nu e
Moartea nu-i o metaforă
Atitudini

Moartea nu-i o metaforă

A venit toamna. E toamna mea. De aceea nu-mi acoperiţi inima cu o stea. Lăsaţi-o să mă doară cât o putea.
Hramul la moldoveni şi chişinăuieni
Atitudini

Hramul la moldoveni şi chişinăuieni

Se zice că dacă un drum nu duce spre templu (rus.: hram) el nu duce nicăieri, templul însemnând locul unde…
Lucruri sigure si nesigure (III)
Atitudini

Lucruri sigure si nesigure (III)

Neavând un principiu diriguitor care să ne dea sens şi direcţie vieţii, devin nesigure chiar si cele cinci valori fundamentale…
Lucruri sigure şi lucruri nesigure (II)
Atitudini

Lucruri sigure şi lucruri nesigure (II)

Lucrurile nesigure sunt cauzate aşadar de lipsa sau neconştientizarea unor principii care să ne dea sens vieţii noastre, deci şi…
Lucruri sigure şi lucruri nesigure (I)
Comentariu

Lucruri sigure şi lucruri nesigure (I)

Echilibrul nostru sau starea de fapt, care reprezintă valoarea, identitatea noastră in actu (în acţiune), este determinat de lucrurile (=…
Fundamenta pedagogiae II
Atitudini

Fundamenta pedagogiae II

Aşadar, conform lui N. Sulac, poate că suntem slobozi, dar nu şi liberi. În parte şi în colectiv. Nu suntem liberi…
Fundamenta pedagogice
Atitudini

Fundamenta pedagogice

Omenirea a trudit milenii ca să stabilească ştiinţific şi practic un număr suficient de lucruri sigure – fundamente ale pedagogiei,…